Senast uppdaterad: 2025-01-06
Tack för att du handlar hos Rapidride AB! Vi vill säkerställa att du är nöjd med ditt köp. Om du av någon anledning inte är nöjd, erbjuder vi en enkel och rättvis retur- och återbetalningsprocess via vår returportal.
1. Returer
Du har rätt att returnera en vara inom 14 dagar från att du mottagit den, i enlighet med svensk konsumentlagstiftning (distansavtalslagen). För att vara berättigad till en retur ska följande krav vara uppfyllda:
- Produkten måste vara oanvänd och i samma skick som du mottog den.
- Produkten ska returneras i sin originalförpackning.
- Ett kvitto eller bevis på köp måste bifogas.
2. Så här returnerar du en vara
Vi har gjort det enkelt att hantera returer genom vår returportal. Följ stegen nedan:
- Gå till vår returportal på www.wingquist.se/pages/retur-bytes.
- Ange ditt ordernummer och e-postadress för att hitta din beställning.
- Följ instruktionerna i portalen för att välja vilka produkter du vill returnera.
- Välj fraktalternativ och skriv ut din returetikett.
- Skicka tillbaka varan enligt instruktionerna.
Observera:
- Kostnaden för returfrakt specificeras i returportalen och dras från återbetalningsbeloppet, om inte produkten är defekt eller felaktig.
- Vi rekommenderar att du sparar kvittot på returen som skickas med transportören.
3. Återbetalningar
När vi mottagit och inspekterat din retur via returportalen, skickar vi ett e-postmeddelande för att bekräfta mottagandet. Vi meddelar dig också om returen är godkänd eller avvisad.
- Om returen godkänns, kommer återbetalningen att ske till din ursprungliga betalningsmetod. Det kan ta upp till 14 arbetsdagar beroende på din bank eller betalningstjänst.
Delvisa återbetalningar:
I vissa fall kan endast delvisa återbetalningar ges, till exempel om:
- Produkten är uppenbart använd.
- Produkten inte är i sitt originalskick eller saknar delar av skäl som inte beror på oss.
4. Defekta eller skadade varor
Om du mottagit en defekt eller skadad produkt, vänligen kontakta oss omedelbart på info@wingquist.se så hjälper vi dig att åtgärda problemet.
5. Byten
Om du behöver byta en produkt mot en annan, hanteras detta också enkelt via vår returportal. Observera att fraktkostnad kan tillkomma.
6. Kontaktinformation
För frågor om vår återbetalningspolicy eller returportal kan du kontakta oss:
E-post: info@wingquist.se
Telefon: 0704 55 53 57
Adress: Rapidride AB
Rödhakestigen 6
59553 Mjölby